Kateřina Jasinská radí, jak správně telefonovat

archiv revue
Začátkem listopadu byla hostem Domu knihy Kateřina Jasinská, která zde představila svou knihu Nejsem kaktus.

Kateřina Jasinská působí v oblasti telemarketingu - sjednávání schůzek již od roku 2000. Do roku 2012 pracovala jako telefonistka, trenér, vedoucí týmu telefonistek a sama realizovala více než 43.000 telefonátů, a to především do akvizic, tedy novým klientům. V současnosti pracuje jako samostatný lektor a zaměřuje se na školení a tréninky. 

V současnosti svá školení zaměřuje na téma „JAK ÚSPĚŠNĚ A PROFESIONÁLNĚ SJEDNAT OBCHODNÍ SCHŮZKU PO TELEFONU“.

„Dnes jako lektorka navolávám obchodní schůzky, jen s malým rozdílem, že je navolávám pro sebe. Zakládám si totiž na tom, že jsem lektorka z praxe. Jde mi o to, abych mohla s účastníky svých školení a tréninků řešit reálné situace, které přináší dnešní trh, žádné coby kdyby. Techniky, které platily před 12 lety, už dnes moc nefungují. Pracuji tedy se situací dnes a tady. Mění se trh, je větší informovanost klientů a proto je potřeba stále hledat nové cesty jak uspět, jak se odlišit. Cílem mých vzdělávacích aktivit je zvýšení úspěšnosti v telefonátech, umět vést efektivní a lidský rozhovor, který vede k cíli.“

S tím poradí i kniha Kateřiny Jasinské s originálním názvem Nejsem kaktus.

Na počátku každého projektu je nápad. Co nebo kdo vás inspiroval k tomu, že jste naspala knihu?
Tuhle myšlenku jsem měla v hlavě už dva roky, ale neměla jsem k tomu odvahu a říkala jsem si, že to stejně nikoho nebude zajímat. Jeden můj kolega mi poté řekl, ať dám veřejný závazek a že mě to donutí k tomu, abych začala psát. Před svými zákazníky jsem začala mluvit o tom, že chci napsat knihu o telefonování a po chvíli mi už začali volat, jak na tom jsem s tou knihou a kdy vyjde. Takže tohle mě donutilo a dneska je kniha tady.

První věc, která čtenáře zaujme, je název. U vaší knihy to platí dvojnásob. Jaký příběh stojí za názvem Nejsem kaktus?

Za názvem stojí jeden z kmotrů. Oslovila jsem pár přátel, aby mi pomohli a takhle to vzniklo. Jeden z kmotrů mi řekl, že doma sáhl na kaktus a řekl si, že je to jako ten telefon. Obchodníci to nemají rádi a nechtějí se ho moc dotknout.

Když už má autor vymyšlený název, tak většinou řeší koncept knihy. Jak tyto úvahy probíhaly u vás?

Dva roky jsem to nosila v hlavě a vymýšlela jsem si různá témata, o čem chci vlastně psát. Nic z toho v knize není. Začala jsem psát a dala jsem to přečíst jednomu z kmotrů. Pak jsem to ale musela celé předělat.

Vy jste říkala, že jste si psaní užívala. Přišla při psaní i nějaká krize?

Krize přišla v závěru, kdy jsem poslední tři měsíce nemohla napsat nic. Dopsat ten závěr bylo asi to nejtěžší.

V knize se objevuje spousta případů z praxe. Myslíte, že se v knize poznají někteří z vašich spolupracovníků?

Já myslím, že se poznají a možná se to některým nebude líbit, ale doufám, že mě za to neukamenují. Všechny příběhy jsou reálné.

Řada čtenářů bude asi na začátku řešit, proč by se vůbec měli zabývat rozvojem svých telemarketingových dovedností. Co byste na tuto otázku odpověděla?

Já myslím, že všechno má svůj vývoj, včetně telekomunikace. V knize jsou věci napsány jako inspirace a snažím se lidi donutit, aby nad věcmi přemýšleli.
Telefon má dnes téměř každý, ale stále se najde spousta lidí, kteří se ho bojí zvednout. Z čeho pramení tyto obavy?
Je to kaktus. Není to oblíbená činnost a často je to z té neznalosti.

Jsou lidé, kteří mají talent při komunikaci z očí do očí a říkají si, že při telefonování to bude stejné. Jaké máte zkušenosti?
Pro mě je to telefonování jednodušší. Dnes bych tady raději telefonovala. V tom telefonu se můžeme tvářit, jak chceme, což při osobní schůzce nemusí být vždy vhodné.

Oblíbené kapitoly jsou ty, které se věnují častým chybám. Můžete zmínit nějakou častou chybu při telemarketingu?
Často jsou to zdrobněliny, které si lidé často vůbec neuvědomují. Sedí tam chlap jako hora a řekne mi, že mi pošle mailíka, což mi přijde úsměvné.

Již jste zmínila, že telemarketing se rychle vyvíjí. Můžete zmínit nějaké rady, které jsou již zastaralé a působí až úsměvně?
Tak v tom roce 2000 se často říkalo, že se chci setkat na krátkou informativní nezávaznou schůzku. Tehdy to frčelo, ale dnes když to slyším, tak mi to přijde jako z doby dinosaurů.

Besedu moderovala: Sandra Procházková


Nenechte si uniknout zajímavé články!
Informace o nových článcích, soutěžích, knihách a akcích Vám rádi pošleme e-mailem.
Související produkty
Čeština
Nejsem kaktus
Čeština

Nejsem kaktus

0.0 0
99
IHNED odesíláme
Líbí se Vám tento článek? Sdílejte jej s přáteli.

Nejnovější články

Patřím mezi velké milovníky psů, zejména větších plemen. Neumím si představit život bez těchto čtyřnohých parťáků, kteří mají neuvěřitelnou moc empatie v situacích, kdy ani člověk sám často nepozná, že je něco špatně. Bydlíme v domečku se zahrádkou a je potřeba, aby nás někdo hlídal.
V únoru vydalo nakladatelství Motto detektivní příběh Dceřina kletba od nadějné české autorky Terezy Bartošové, autorky hitu Vodník. Minulost se střetává s přítomností a na povrch vyplývají zajímavé skutečnosti…
Kdo si počká, ten se dočká, jak praví staré přísloví, které platí i v případě delšího čekání na nové knihy oblíbeného autora. A příznivci Břicháče Toma alias Tomáše Kosačíka se dočkali. Po více než dvou letech si konečně můžete pořídit jeho nové knihy. A vychází rovnou dvě. Je libo kuchařku nebo motivační knihu? Obě vycházejí 20. 6. 2024.