Recenze: Cizinec z papíru

V únoru vyšla v nakladatelství Motto útlá romantická knížka Cizinec z papíru od slovenské spisovatelky Ivici Ďuricové. Na první pohled zaujme obálkou, pak anotací, a navrch k tomu máme nádherné prostředí malebného Trenčína.

Znáte tuto slovenskou autorku?

Ivica Ďuricová je slovenská spisovatelka a copywriterka. Vedle knih pojednávajících o byznysu a podnikání píše beletrii. V roce 2016 na sebe upozornila špionážním thrillerem Zlaté pouto. Následovaly knihy s romantickými zápletkami Cizinec z papíru a Detektiv z minulosti. Společně s dalšími čtyřmi slovenskými autorkami vytvořila román Azaelův pád. Ivica žije v  Trenčíně, ale srdcem je Evropanka.

Romance jak vyšitá!

Liana Vizešová je úspěšnou mladou manažerkou, která přijala velkou pracovní příležitost – restrukturalizaci slovenských nemocnic a kvůli tomu je nucena přes týden opustit svůj milovaný Trenčín a pobývat v hlavním městě. Rozhodne se pronajímat svůj byt cizímu člověku, kterého naopak pracovní povinnosti přivedly do Trenčína, a postupem času mezi nimi propukne čilá korespondence. Časem se jejich vzkazy změní z praktických lístků na osobní a emotivní korespondenci, ve které oba obnažují své nitro a zpovídají se ze své minulosti. Na začátku si dali pravidlo, že se osobně nesetkají. A neexistují pravidla proto, aby se porušovala?

Oddychovka

Asi tušíte, jak to dopadne. Ano, láska zvítězí. Ale autorka si k vykreslení nepříliš originálního příběhu o dvou míjejících se cizincích vzala poměrně zajímavou formu – do textu zapojila zprávy, vzkazy a dopisy. Utíká to, má to šmrnc. Ne každému může být po chuti hlavní postava, poněkud unylá Liana, která je posedlá módou, jinému zase tento typ ambiciózních žen sedne. Co mě nadchlo, to je láska k rodnému Trenčínu, která z knihy přímo čiší.

Tuto příjemnou jednohubku doporučuji hlavně romantických duším, které si chtějí počíst o vztazích a lásce. Pokud hledáte lehké čtení, nebudete zklamáni, ale nějakou sondu do hlubin duše nečekejte.

Hodnocení: 80 %
Autor: Iva Lutonská