2 NOVINKY BŘICHÁČE TOMA právě v předprodeji!

Recenze: Doktorka Viktorie

Mladá lékařka Viktorie je špičkou ve svém oboru a zdánlivě si nemá na co stěžovat. Její život ale obrátí vzhůru nohama tragédie, při níž přijde o život její kolegyně. Policie je totiž přesvědčená o tom, že skutečnou obětí měla být Viktorie. Ta se rozhodne vypátrat vraha na vlastní pěst.

Česká autorka Markéta Harasimová (1977) vystudovala obchodní akademii a již během studií začala publikovat kratší literární útvary a psát knihy. Dnes je spisovatelkou na plný úvazek a na svém kontě má dvě desítky knih, mezi nimiž převažuje moderní červená knihovna. Hlavní je tu romantická zápletka, okořeněná napětím a častými erotickými scénami. Doktorka Viktorie vychází v těchto dnech v nakladatelství MaHa, které si Harasimová založila.

Doktorka Viktorie je příjemně napínavý thriller amerického střihu. Autorka se vykašlala na předsudky i dobré mravy a naložila vám toho tolik, že budete mít o čem přemýšlet ještě za několik dní. Harasimová byla vždy poměrně cynická a realistická vypravěčka, které byla cizí naivita hrdinek červené knihovny. Vždy tíhla k psychologii a feminismu, proto její hlavní postavy nejsou žádné pipky, ale rázné ženy dělající kariéru. Taková je i čtyřicetiletá doktorka Viktorie.

Je špičkou ve svém oboru, a jak se zdá, nic jí nechybí ke spokojenosti. Sice ji před lety opustil manžel, ale protože je atraktivní a má několik ctitelů, nijak si s budoucností neláme hlavu. Ačkoliv má desetiletého syna, nijak nezastírá, že je pro ni na prvním místě kariéra. Obrat nastane ve chvíli, kdy poblíž nemocnice zemře její kolegyně. Následuje další vražda a z lékařky Viktorie se stává amatérský detektiv, který fušuje do řemesla týmu kriminalistů.

Doktorka Viktorie by se dala označit i za krimi román, protože co se týče dějových zápletek, prim hraje důkladné policejní vyšetřování. A protože jsme v románu pro ženy a Viktorie je nezadaná, začne kolem ní kroužit několik mužů. Vy můžete začít tipovat, jaké s ní má kdo úmysly a s kým to dá nakonec dohromady. Možná si to ani neuvědomíte, ale už od začátku budete Viktorii držet palce, aby našla opravdového muže, který by tu byl jen pro ni a nebál se závazků. Viktorie vám bude sympatická svým praktickým postojem k životu, svým nadhledem i jistým cynismem.

Markéta Harasimová si vybírá aktuální ožehavá témata, a tak počítejte s tím, že ne všechno je tu zalité sluncem. Všechny postavy působí reálně a odkoukané od života jsou i jejich problémy. Doktorka Viktorie není žádná sentimentální idylka, ale poněkud drsný obraz současné společnosti. Pokud se právě potýkáte s něčím, co srazilo vaše sebevědomí, potom vám knihu vřele doporučuji. Příběh je zaručeným lékem na každý splín a vy uvidíte, že nic není tak hrozné, jak se může zdát. A zřejmě nemusím dodávat, že Doktorku Viktorii ocení i milovnice romantiky a napětí.