Recenze: Krizová kuchařka ze Svatojánu

Pod taktovkou nakladatelství Motto vyšla v červenci další kniha Evy Francové, již devátý díl série …ze Svatojánu. Tentokrát nese název Krizová kuchařka ze Svatojánu a nabídne nejen jednoduché a zajímavé recepty, ale taky návody na základ domácí drogerie, lékárničky a mnohem víc.

Autorka je pohodová paní

Eva Francová (*1968 v Hořicích) žije se svou rodinou ve Svatojánském Újezdu nedaleko Jičína. Eva je výtvarnicí na volné noze, autorkou úspěšného food blogu Kuchařka ze Svatojánu a také fotografkou. Její blog je zásobárnou vegetariánských a veganských receptů inspirovaných kuchyní našich babiček a šmrncnutých asijskou exotikou. Jídla, která Eva uvaří, také fotí. Na její velké zahradě plné starých stromů rostou bylinky vysazené i divoké.

Jak si poradit v domácnosti v nelehkých dobách

...takový je podtitul této knihy a je opravdu výstižný. Ale nemyslete si, že autorka reaguje na dobu koronavirovou – již v úvodu objasňuje, že s nápadem koketovala již před několika lety a loni se s nakladatelstvím dohodla, že příručku pro krizi, jakoukoliv krizi, sepíše. Kniha je přehledně rozdělena na pět hlavních oddílů: 1 Co si nekoupíme, ale uděláme – základ kuchyně, 2 Co si nekoupíme, ale uděláme – základ drogerie, kosmetiky a dalších nezbytností v domácnosti, 3 Co si nekoupíme, ale uděláme – základ domácí lékárničky, 4 Recepty, 5 Zásoby.  K tomu samozřejmě Úvod, spousta barevných fotografií a doporučení autorky, navíc nám ukazuje i to, jak vidí svět – a to je velmi sympatické.

Nejen kuchařka

Rámci série ..ze Svatojánu asi nešlo jinak, ale tato kniha rozhodně není pouze kuchařkou, ani si nehraje na zálesáckou knihu, která vám poradí, jak přežít v případě katastrofy či krize. Nabízí ale osvědčené návody, recepty a poučení, které můžete lehce a jednoduše využít i u vás doma – a nemusíme přitom žít v krizi. Stačí, když budete chtít používat zdraví z přírody, kosmetiku bez zbytečné chemie, nebo dané recepty zkusíte, abyste ušetřili. Důvod už nechám na vás, každopádně vám tuto krásně zpracovanou knihu plnou nápadů vřele doporučuji!

Hodnocení: 100 %
Autor: Iva Lutonská