Novinka Blanky Malé: humorná i pikantní – mimořádně se slevou 25 %

Recenze: Poslední oběť

Úspěšná herečka Casey tráví čas v domě u jezera a celé dny zapíjí žal kvůli smrti manžela. Když se naproti ní nastěhuje bohatý a atraktivní pár, Casey má pocit, že ne všechno je v pořádku. Co když je jejich šťastné manželství jen divadlo? Co když chce jeden druhému ublížit? Anebo oba skrývají temné tajemství?

Americký spisovatel Riley Sager je bývalý americký novinář, redaktor a grafik. Dříve publikoval pod svým vlastním jménem Todd Ritter, ale nebyl nijak úspěšný. Když přišel o práci v médiích, pustil se do psaní knížek a stal se profesionálním spisovatelem. Hned jeho první thriller pod pseudonymem Riley Sager, který se jmenoval „Poslední dívka“ zaznamenal obrovský úspěch. Knihu u nás v roce 2017 vydalo nakladatelství Omega. Kniha se stala hitem, byla přeložena do pětadvaceti jazyků a slávu na něj pěl i samotný mistr hororu S. King.

Sager žije v Princetonu, píše thrillery a ve volném čase sleduje horory. Všechny jeho knihy byly nebývale úspěšné a něco mi říká, že z thrilleru Poslední oběť budete nadšení i vy. Knihu u nás právě vydává nakladatelství Vendeta. Co se týče zařazení do žánru, titul snese označení „thriller“ i „horor“. Je napínavý, strašidelný a je tu jistá věc, která koketuje s věcmi mezi nebem a zemí. My realisté víme, že není příliš pravděpodobná, ale přesto to autorovi rádi odpustíme. Proč? Protože jinak je „Poslední oběť“ plnokrevný a skvěle napsaný thriller, který má hlavu a patu a všechno je tu poctivě vysvětlené.

A pokud byste měli opravdu hodně (ale opravdu hodně) bohatou fantazii, je možné, že byste přišli na správné řešení detektivních záhad i vy. Riley Sager ale není žádný začátečník. Zná fígle a ví, jak pracovat s falešnými stopami. Jednou z nich je například to, že se střídají kapitoly ve stylu „předtím“ a „nyní“. Vy si budete myslet, že jde o nápovědu, ale ve skutečnosti je to jedna obrovská falešná stopa, kvůli které budete totálně mimo. V příběhu je pouze hrstka postav, děj se odehrává v podstatě na jednom místě, ale ono to vůbec nevadí. Paradoxně se tady pořád něco děje, autor vás bude neustále překvapovat a klobouk dolů před tím, jak všechno dokázal zkomplikovat.

V thrillerech je velmi oblíbená takzvaná nespolehlivá vypravěčka. Ano, to je přesně ta žena, která to přehání s alkoholem nebo prášky, tváří se upřímně, ale vy moc dobře víte, že není dobré jí věřit. A přesně takhle působí i Casey. Kdysi úspěšná herečka, nyní téměř alkoholička. Autor využil určitá klišé z hororů, a tak Casey tráví čas tím, že dalekohledem sleduje pár žijící naproti. Ona je bývalá top modelka a on založil úspěšnou společnost vyvíjející mobilní aplikace. Hned od začátku je jasné, že ne všechno je v pořádku, a vy budete šokování tím, odkud se vzalo skutečné nebezpečí a zlo. Předpokládám, že nebudete věřit žádné postavě, ale ono je to ve finále úplně jedno. Poslední oběť je mistrovská ukázka toho, jak si hrát se čtenářem jako kočka s myší. Příběh je napínavý, bude vám při něm běhat mráz po zádech a do Casey se skoro zamilujete. Minimálně do jejích hlášek a hodně černého humoru.